100V -> 230V

Door Thom

Hero (588)

afbeelding van Thom

15-03-2007, 22:20

MSX-vrienden,

Ik vertrek over iets meer dan een week voor een korte vakantie naar Tokio/Kyoto. Nu is mijn vraag aan de mensen die dit al eens ondernomen hebben waar zij een omvormer hebben gevonden die 100V omzet in 230V zodat ik bijvoorbeeld de accu van mijn fotocamera kan opladen. De ANWB (net als vele anderen) verkopen wel een omvormer van 110V naar 230V, maar ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of dat wel werkt. Ik weet dat wattage ook een rol speelt, maar ik kan moeilijk voor ieder apparaat een aparte omvormer meenemen. Wie heeft de oplossing?

(Ook lekker handig trouwens dat precies de twee steden die ik zal bezoeken een verschillende frequentie wisselstroom hebben.)

Groeten, Thom Z.

Aangemeld of registreer om reacties te plaatsen

Van Abi

Hero (595)

afbeelding van Abi

15-03-2007, 22:58

Hoi RAT,

Op jouw vraag moet ik helaas het antwoord schuldig blijvenb, maar ik wi van de gelegenheid gebruik maken om je een fijne vakantie toewenzen!!!

Thom! een heeeele fijne vakantie in japan en geniet ervan!!!!!!!!
Abi "Raar Aapachtig Tuig" van Tamelen

Van [D-Tail]

Ascended (8233)

afbeelding van [D-Tail]

16-03-2007, 10:29

Het lijkt me dat die het zou moeten doen -- een afwijking van 10% valt meestal binnen de normen.

Van Thom

Hero (588)

afbeelding van Thom

16-03-2007, 13:19

Bedankt D-Tail, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik kan nergens iets terugvinden op het net van mensen die ervaring hebben met het gebruik van 110V-omvormers in Japan.

En Abi: lees je (hot)mail.

Van Abi

Hero (595)

afbeelding van Abi

18-03-2007, 22:53

eehm ok Thom, ik lees hem dagelijks maar geen spoor van iets dat van jouw afkomstig zou kunnen zijn Tongue

Van Thom

Hero (588)

afbeelding van Thom

23-03-2007, 19:41

eehm ok Thom, ik lees hem dagelijks maar geen spoor van iets dat van jouw afkomstig zou kunnen zijn TongueHet zijn mailtjes van enkele weken geleden.

Maar goed, morgen om 10:30 vlieg ik via Wenen naar Tokio Narita. Spannend en bijzonder leuk op voorhand. Het mooie is dat de kersenbloesems precies komende week bloeien, iets wat ik al hoopte toen ik deze reis boekte.

Van Etaoin

Rookie (32)

afbeelding van Etaoin

23-03-2007, 19:53

Alle Japanners met de hele familie op kleedjes onder de kersebloesem... Ik was er in 1993 ook rond deze tijd.

Van Thom

Hero (588)

afbeelding van Thom

29-03-2007, 12:41

Het lijkt me dat die het zou moeten doen -- een afwijking van 10% valt meestal binnen de normen.
Inmiddels weet ik dat je gelijk hebt! Perfect.

Groeten vanuit Japan allemaal!Running Naked in a Field of Flowers